dinsdag 15 mei 2012

Vampire Dairies.



Tussen het hele dagen blokken voor mijn examens, is het soms gewoon nodig om even een pauze te nemen. Zowiezo is het goed om niet uren achter elkaar door te blijven leren. Dus een afleveringetje Vampire Dairies is een goede afleiding.

Misschien moet ik eerst even vertellen dat ik ook een twilight fan ben. Ik vind het verhaal gewoon leuk, leuk is niet het goede woord, ik vind twilight echt super! En ondertussen het laatste boek al 6 keer in het engels gelezen. Vind je twilight leuk, en kun je een boek in het engels lezen. Doen! Het is zo veel mooier als het nederlandse boek.
Maargoed, The Vampire Dairies:
'serie volgt het leven van Elena Gilbert. Zij woont samen met haar broer Jeremy en hun tante Jenna Sommers, die nadat de ouders van Elena en Jeremy verongelukten, hun voogd werd.
Voornamelijk speelt de serie zich af in Mystic Falls, Virginia. Een stad met een bovennatuurlijke geschiedenis, sinds de migranten uit New England in de late 17e eeuw zich er hebben gevestigd.
Als het schooljaar begint, zijn Elena en haar vrienden gefascineerd door de nieuwe mysterieuze student Stefan Salvatore. Stefan en Elena voelen zich meteen tot elkaar aangetrokken. Niet wetende dat Stefan een vampier is. In een korte tijd worden er in en rondom Mystic Falls verschillende mensen dood aangetroffen, die worden toegeschreven aan een aanval van een wild beest. Iedereen gelooft dit, behalve Stefan. Zijn vermoeden wordt bevestigd nadat hij thuiskomt en zijn oudere broer Damon aantreft, die hij al jaren niet meer heeft gezien. Ze hebben een hekel aan elkaar, en Stefan heeft het, vooral in het begin, druk met Damons gemanipuleer en moorddadige buien. Hij probeert te voorkomen dat zijn broer de bewoners van Mystic Falls kwaad doet, maar slaagt hier niet altijd in.
"The Vampire Diaries"  - Season: 3 Episode: 22  - The DepartedNa een poosje komt Elena erachter dat Stefan en Damon vampiers zijn. Stefan en Elena krijgen een relatie, maar ondertussen blijven de moorden doorgaan. Er duiken meer vampiers op in de omgeving en ook de legendes over heksen en weerwolven blijken waarheid te bevatten. Later in het verhaal blijkt dat Elena geadopteerd is. Dit brengt een hoop onrust en vragen. Ze probeert te ontdekken wie haar echte ouders zijn en waarom ze geadopteerd is. Het blijkt dat John Gilbert, waarvan ze dacht dat hij eigenlijk haar oom is, haar vader is en Isobel Flemming, die tot vampier getransformeerd is door Damon, haar moeder.'



Ik vind het echt een toffe serie. In het begin wist ik niet zo goed wat ik er van moest denken eigenlijk, het was voor mij ook wel moeilijk om niet te zeggen: Héé dat is in twilight niet zo, maar je kunt twilight en Vampire Dairies niet vergelijken eigenlijk. Als ik eerlijk ben, vind ik twilight minder spannend dan Vampire Dairies. Het heeft minder scene's waarvan ik echt kan schrikken. Daarnaast, vind ik het verhaal van twilight meer realistischer. Of misschien komt dat doordat ik het laatste boek zo mooi vind. Iniedergeval, als je tussendoor nog ergens de tijd kunt vinden om een toffe serie te gaan kijken, dit is zeker een aanrader. Ook als je twilight niet leuk vind, of met twilight niks hebt. Deze serie staad daar helemaal los van. Vind je de films en de boeken van twilight leuk, dan vind je dit ook wel tof. (denk ik)
En nog voor andere mensen die examen doen, goodluck to you all!

xoxo
Dewi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten