donderdag 3 mei 2012

Eerste artikel



Het beginnen van een blog, je eigen blog waar je gewoon je frustratie's, blije momenten, en ideeën kwijt kunt. Dit lijkt me al een tijdje echt super tof, alleen wist ik niet hoe ik moest beginnen. Stiekem, diep van binnen weet ik al een tijdje dat ik dit wel graag zou willen doen. Deels om je gedachten lekker de vrije loop te kunnen laten gaan. Soms heb je dat wel eens gewoon nodig, lekker even je gedachten op een rijtje zetten en een diepgaand stuk te schrijven. Dit kun je dan weer delen met andere mensen, andere mensen met andere gebeurtenissen. Een soort blog, om van te kunnen leren. Maar niet alles moet gaan over diepgaande gebeurtenissen toch? Ik denk ook aan leuke en vrolijke, spontane dingen..
Maargoed, ik dwaal af.

Ik ben Dewi, een meisje, 16 jaar en ik woon in zeeland. Zeeland? Jahá. Het is er eigenlijk best wel gezellig. Mijn ouders zijn gescheiden, dus woon ik week om week bij mijn vader & moeder. Deze week ben ik bij mijn vader. Daar woon ik dan met mijn vader ofcourse en met mijn broertje. Ik zit in mavo 4, maar ik weet eigenlijk niet of je dat nog wel kunt zeggen. Mijn laatste officiële lesdag is al geweest, en over 2 weken en een paar dagen beginnen mijn examens. 'Diploma come to momma'  Daarna ga ik naar havo 4. Ik kies voor nog 2 jaar havo, voor sommige mensen uit mavo 4 lijkt het onmogelijk, nóg 2 jaar op dezelfde school, nog twee jaar in de schoolbanken. Maar voor mij komt het eigenlijk best goed uit. Ik weet nog niet precies wat ik wil, een jaartje werken kan nog niet, en met mijn cijferlijst moet ik de havo kunnen. Lukt het niet? Dan kan ik altijd nog een mbo opleiding gaan doen.

Ik wilde dus al een tijdje een blog, ik lees al ongeveer 2 jaar nu bepaalde beauty, maar ook lifestyle blogs. Bijvoorbeeld: Beautygloss.nl, beautylab.nl, teskuh.nl, veracamilla.nl, en ga zo maar door. Zei zijn deels voor mij een inspiratie bron. Daarbij vond ik het wel zo netjes om ze erbij te zetten.
Serena (beautylab.nl) bijvoorbeeld heeft laatst een soort bijeenkomst gegeven voor startende bloggers. Erg gaaf. Ik ben daar zelf niet bij geweest, maar heb door de artikeltjes van haar, er toch wel wat van opgestoken. Ook teske (teskuh.nl) doet veel aan vraag en antwoord filmpjes op haar website, wat ik zowiezo al erg tof vind, de vragen worden meestal wel serieus beantwoord en dit heeft me ook wel geholpen, om te bedenken wat ik wilde met mijn overige inspiratie momentjes ;)
 
De naam van mijn blog, kan ik gelijk wel even uitleggen. Ik heb gekozen voor missisdewi, in eerste instantie omdat; missdewi niet meer vrij was, alleen missisdewi wel. Miss, word in het engels gebruikt voor een vrouw die nog nooit getrouwd is. Betekend dit dan dat ik nooit wil trouwen? Nee, dat betekend het zeker niet. Maar feitelijk klopt het, ik bén niet getrouwd. Missis word eigenlijk gebruikt door mannen om aan te tonen dat 'zei' zijn vrouw is. Hmm, is dit van toepassing.. Nou niet bepaald, is het nog steeds een leuke blog naam. Ja! :)

At the end, wilde ik even meegeven, dat je altijd kunt beginnen met zoiets als bloggen. Wat houd je tegen?

Liefs,
Dewi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten